Branding sau manipulare?

Companiile multinationale investesc anual sume imense pentru promovarea brand-ului propriu. Bineinteles ca asta aduce mai multi consumatori, creste cifra de vanzari si aduce profit. Motivul pentru care aduc asta in discutie este modul oarecum intruziv in care aceste companii aleg sa se promoveze. Fie ca vrei sau nu, in momentul in care te uiti la televizor vezi reclame, fie ca mergi sau nu la un fastfood copilul tau poate vedea reclamele imense care sunt peste tot: pe strada, la metrou, pe blocuri, in lifturi. Studiile arata ca in metropole vezi o reclama noua la fiecare 10 secunde. Si cu toate astea inteleg nevoia de a-ti promova business-ul si inteleg ca fara o reclama puternica incetezi sa mai existi. Ceea ce ma revolta este modul in care departamentele de marketing aleg sa evalueze rezultatele promovarii brandului. Se pare ca target-ul pentru ei este indoctrinarea populatiei cu o varsta cat mai scazuta … pana la momentul in care un copil ajunge sa asimileze un logo cu un produs in sine. Ei urmaresc astfel manipularea comportamentului de consumator al viitoarelor generatii.  Mai jos aveti un clip care arta cum percepe un copil de 5 ani logo-urile unor mari companii. Vreau sa mentionez ca astfel de teste sunt facute frecvent in scopuri publicitare.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s